Treści bloga, zawierające opisy papuzich zachowań i sposoby postępowania z nimi, odnoszą się wyłącznie do tzw. papug do towarzystwa.
Zachowania ptaków trzymanych w parach i wolierowych stadach są odmienne i nie można do nich stosować opisanych tu metod.

Reklama

Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania treści bloga bez wiedzy i zgody autora.

12 marca 2016

Ranking najlepiej gadających papug


Które papugi najlepiej gadają? To często subiektywne odczucie. Ale trzeba też pamiętać, że u papug, jak u ludzi, niektóre osobniki są po prostu bardziej wygadane, a niektóre mniej.
Film zrealizowałem na podstawie mojego artykułu z tego bloga z 20 lutego 2012.
Występują m.in. papugi ze Sklepu z Papugami w Warszawie.
PAPUGI.com.pl

8 komentarzy :

  1. Witam mam problem z moją nimfą mam samiczke od 4 dni i niestety nie chce jeść nic innego prócz kolby i jabłka.. jak ją moge przekonać żeby jadła jedzonko z karmika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodów może być wiele. Na podstawie jednego zdania opisu trudno cokolwiek sensownego poradzić. Być może papuga była wcześniej żywiona w nieodpowiedni sposób. Przyczyną może być też, zbyt nisko w klatce usytuowany pojemnik na karmę lub też ptak nie potrafi korzystać z określonego typu karmika. Sugerowałbym zawieszenie pojemnika otwartego (jeśli jest inny), najlepiej w kształcie miseczki, na wysokości najwyższej żerdzi w klatce i podawanie w nim odpowiedniej dla nimf mieszanki ziaren. Proszę podawać też grity (żwirki) ułatwiające ziarnojadom trawienie.

      Usuń
  2. Witam. Gratuluję Panu świetnego bloga.
    Chciałabym się Pana poradzić. W styczniu kupiłam samiczkę (wywnioskowałam, że to samiczka dlatego, że nie śpiewa, chociaż czasem ćwierka) papugi nimfy. Po pewnym czasie zauważyłam, że papuga wyrywa sobie piórka. Postanowiłam dokupić jej jeszcze pierzastego przyjaciela. W sklepie naprawde przepięknie śpiewał (tak jak i teraz). Oczywiście został zakupiony. Jest to samiec. (Było to w połowie lutego). Czy będzie można je jeszcze oswoić, czy to nie możliwe ? Z uwagą czytałam Pana blog. Gdy wkładam rękę do klatki a na na niej mam jakiś smakołyk to papuga go pogryzie (np. jak to płatki kukurydziane to są pogryzione na małe części) ale nie zje. Czasami jak wkładam rękę by zawiesić Snackersa to czasami syczy. Jedynym przysmakiem, który samiczka chętnie je to siano. Kiedyś papużki same wychodziły z klatki i latały bardzo często a teraz robią to bardzo rzadko . Często siedzą na brzeżku klatki ale np. wracają do jedzenia i idą z powrotem na żerdź. Co może być tego przyczyną ? Co mogę jeszcze zrobić i czy da się je jeszce oswoić ? Dodam, że samiczka często wlatuje np. na łóżko, biurko. Ale to może dlatego, że ma może mokre piórka lub są jakieś inne powody.
    Proszę o poradę. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decydując się na trzymanie razem dwóch nimf trzeba liczyć się z tym, że nie będą to ptaki bardzo oswojone i zżyte z opiekunem. Zakładając, że jest to para, opisane zachowanie wskazuje, że być może zaczynają przygotowywać się do lęgów. Papugi stają się wtedy bardzo terytorialne i niechętnie oddalają się od zaanektowanego obszaru, za który uważają klatkę. W tej sytuacji sugerowałbym montaż budki lęgowej i poniechanie marzeń o oswojonych papugach – no chyba, że przeznaczy się do tego celu jedno z młodych.

      Usuń
  3. Witam
    Mam Do Pana pytanie dotyczące aleksandretty obrożnej. 2 lata temu nabyłem rocznego samca aleksy który był prezentem dla dziecka czyli wiadomo stan tragedia, był bardzo mocno wyskubany i płochliwy. Po roku u mnie zaczął dopiero latać. Aktualnie zaczęła wybarwiać mu się obroża. W styczniu nabyłem przypadkiem niby 6 miesięczną samice czyli oficjalnie na chwile obecną ma rok. Miała problem ze skrzydłem, była nie dożywiona i strasznie zaniedbana (po dłuższym czasie jak zaczęła sie kąpać w spodku z woda okazało się dopiero ze to palid niebieski) taka tańsza opcja jorka która okazała się za głośna. Problem jaki mam to przede wszystkim samica wszystkie karmniki z woliery zrzuca na dno, a jeśli jest to nie możliwe to wywala ich zawartość i je z dna woliery przez co starsza papuga jest zmuszona również do schodzenia na dno. Jak samiec był sam wykazywał oznaki minimalnego oswojenia lecz niestety od kad pojawiła sie 2 papuga oboje uciekają gdy tylko podejdę. Czy istnieje jakaś realna szansa na oswojenie tych dzikusów?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie ma takiej szansy. Po pierwsze papugi są w wieku, w którym nie można ich już oswoić, a po drugie – nie oswaja się aleksandrett trzymanych w parze.

      Usuń
  4. Witam.
    Mam nimfe od 1,5 tyg.Podobno samczyk i podobno ma nie cały rok.szybko się zaklimatyzował ,szybko jadł z ręki bo na drugi dzień na trzeci wypuściłam z klatki ,wchodzi na rękę ,daje się smyrac nosem,reki a właściwie palca się boi i nie pozwala się nim dotknąć . pytanie właściwie mam takie,czy nimfa też nie może być wyżej niż ramię? Bo Stachu upodobał sobie szafę,i na niej przesiaduje . I jeszcze jedno jak mogę się z nim bawić żeby się bardziej przekonał do nas?zabawki w klatce ma,ale siedzi w niej tylko wtedy gdy muszę gdzieś wyjść z domu. Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Drodzy Czytelnicy,
    rozpoczynając przed kilkoma laty pisanie tego bloga, nie przypuszczałem, że prezentowana tematyka spotka się z tak ciepłym przyjęciem i zyskam aż tak liczne grono czytelników. Zainteresowanie moimi tekstami przełożyło się na rosnącą lawinowo ilość zapytań i próśb o porady. Niestety, doba ma tylko 24 godziny i zaczyna mi już brakować czasu na życie i obowiązki zawodowe. Dlatego, z żalem, zmuszony jestem wstrzymać dalsze komentarze. Wybaczcie, proszę, i szukajcie odpowiedzi na nurtujące Was problemy w opublikowanych artykułach i wśród udzielonych już przeze mnie odpowiedzi. Zapraszam też wszystkich serdecznie na filmy poradnikowe na PAPUZIEJ TELEWIZJI http://youtube.com/c/papuziatelewizja

    OdpowiedzUsuń